Home / Business / Alibaba a inregistrat vanzari record de 13,31 miliarde euro de Ziua Celibatarilor
alibaba

Alibaba a inregistrat vanzari record de 13,31 miliarde euro de Ziua Celibatarilor

Cel mai mare retailer online din China, Alibaba, a anunțat joi că a înregistrat vânzări totale în valoare de 91,22 miliarde de yuani (13,31 miliarde de euro), pe parcursul celor 24 de ore ale Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie, scrie Agerpres.

Cele 13,31 miliarde de euro reprezintă echivalentul PIB-ului Islandei sau Senegalului și totodată este vorba de o sumă mai mare cu aproape 60% comparativ cu cifra înregistrată anul trecut când pe platformele Alibaba au fost vândute produse în valoare de 57,1 miliarde de yuani (8,33 miliarde de euro).

‘Această zi demonstrează puterea consumului intern în China și cererea puternică a consumatorilor chinezi pentru produse străine’, a declarat directorul general de la Alibaba, Daniel Zhang.

Alibaba domină piața de ecommerce din China cu platforma Taobao, care controlează 90% din piața chineză a tranzacțiilor între persoane particulare, și site-ul Tmall, care controlează 50% din vânzările online între companii și persoane particulare.

Numărul consumatorilor care au făcut cumpărături prin intermediul smartphone-urilor sau tabletelor pe Tmall și Taobao a atins 95 de milioane (adică dublu față de populația Spaniei), a precizat grupul chinez, adăugând că sistemul de plăți electronice ‘Alipay’ a operat 710 milioane de tranzacții în timpul Zilei Celibatarilor.

În pofida acestor cifre impresionante, Alibaba este afectat de îngrijorările cu privire la evoluția economiei chineze, acțiunile sale înregistrând miercuri o scădere de 1,94%, până la 79,85 de dolari la Bursa de la New York, unde titlurile Alibaba sunt cotate începând din 2014. În trimestrul al treilea al acestui an, economia chineză a înregistrat o creștere de 6,9%, cea mai slabă performanță de la debutul crizei financiare mondial în 2009.

China sărbătorește în fiecare an, la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit și cea mai importantă zi de cumpărături online. 

Legătura dintre oamenii singuri și această zi, 11.11, este dată de cifra “1”, care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este o replică la Valentine’s Day.

Data de 11 noiembrie a fost transformată în 2009 de Alibaba, cel mai mare site național de cumpărături online, într-o zi de oferte și vânzări care la această a șaptea ediție încearcă să internaționalizeze evenimentul. Cel puțin aceasta este intenția fondatorului său, Jack Ma, în prezent cel mai bogat om din China, care speră ca de Singles Day 2015 compania Alibaba să depășească recordul de anul trecut când în 24 de ore a obținut o cifră de vânzări de 9,3 miliarde de dolari.

taobao

About Fulvia Meirosu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>