Home / Business / Profitul Ryanair in 2014 a crescut cu 66%, peste estimări
ryanair daily telegraph

Profitul Ryanair in 2014 a crescut cu 66%, peste estimări

Profitul Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, a crescut cu 66% în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2015, pe fondul majorării numărului de pasageri şi al reducerii preţului ţiţeiului, transmit AP şi Bloomberg.

Profitul după taxe a urcat la 867 milioane de euro (948 milioane de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 866 milioane de euro. Pentru anul fiscal 2016, operatorul aerian se aşteaptă la un profit de 940 – 970 milioane de euro. Câştigul vine după ce noul program dedicat clienţilor a înregistrat rezultate peste aşteptări, iar rezervările pentru lunile de iarnă au crescut semnificativ. De asemenea, grupul irlandez a lansat un nou produs care permite clienţilor să-şi schimbe gratuit rezervările.

Conform datelor Ryanair, numărul total al pasagerilor transportaţi în anul fiscal 2015 a ajuns la 90,6 milioane, o creştere de 11% faţă de 2014, faţă de obiectivul companiei de 4%. Majorarea vine în urma succesului campaniei de imagine prin care operatorul vrea să arate că este mai apropiat de nevoile clienţilor. Obiectivul companiei este să depăşească nivelul de 100 milioane de pasageri până la 31 martie 2016.

Veniturile totale au urcat cu 12%, la 5,65 miliarde de euro (6,2 miliarde de dolari), în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2015.

Pentru a face faţă cererii în creşterii, Ryanair a comandat 183 de avioane Boeing 737-800 livrate în perioada 2014-2018 şi 200 de aeronave Boeing 737 Max 200s în perioada 2019-2023. Acţiunile Ryanair au urcat anul acesta la bursă cu 58%.

Luna trecută, directorul general Michael O’Leary estima că preţul biletelor ar putea scădea cu 10-15% în următorii doi ani, deoarece compania irlandeză va transfera către pasageri beneficiile rezultate în urma reducerii preţului ţiţeiului.

Întrebat dacă preţul biletelor Ryanair ar putea scădea şi mai mult, Michael O’Leary a declarat: ‘Categoric, cu cel puţin 10-15% în următorii doi ani. În 2016, am putea avea bilete al căror preţ mediu să fie de 40 de euro’.

‘Această scădere este posibilă deoarece compania va transfera către pasageri beneficiile rezultate în urma scăderii preţului ţiţeiului. De asemenea, vom continua să ne reducem costurile şi să majorăm numărul pasagerilor’, a apreciat şeful Ryanair.

Acesta a adăugat că, în prezent, preţul mediu al biletelor Ryanair este de 46 de euro, faţă de aproximativ 170 de euro pentru zborurile pe distanţe scurte din Europa ale altor companii aeriene.

Ryanair, prezentă şi pe piaţa din România, a avut 81,7 milioane de pasageri în anul fiscal încheiat la 31 martie 2014, în creştere faţă de 79,3 milioane, în anul fiscal precedent.

About Fulvia Meirosu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>