Home / Business / “Up in the air” cu Ryanair
5V2A9426

“Up in the air” cu Ryanair

Cea mai mare companie low-cost din Europa a transportat peste 250.000 de pasageri pe rutele din şi spre România, în doar zece luni de la începerea operaţiunilor de pe Aeroportul Henri Coandă. Oficialii companiei estimeaza 500.000 de pasageri pentru 2015 si un milion de pasageri pentru 2016.

Compania aeriană Ryanair va opera zboruri zilnice  spre Londra, Dublin, Bruxelles şi Madrid (din 29 martie a.c.). “Avem patru rute, care înregistrează un mare succes şi avem în plan să transportăm jumătate de milion de pasageri doar pe aceste patru rute, ceea ce e o cifră mare pentru o piaţă aşa mică. Şi sperăm ca în câţiva ani să ajungem numărul unu”, a declarat Katarzyna Gaborec-McEvoy, Deputy Sales & Marketing Manager CEE la Ryanair.

Întrebată pe ce loc se află se află acum Ryanair, Gaborec-McEvoy spune că pe locul patru, în spatele Wizz Air şi Blue Air. Wizz Air a transportat anul trecut 3,2 milioane de pasageri din şi spre România, şi are stabilite baze în mai multe oraşe din provincie.

“Anul acesta vom primi 40 de noi avioane şi apoi vom deschide noi rute, pentru că vom avea cu ce să operăm. Pentru mpoment, nu avem. Deschierea unei rute pentru această vară, spre Madrid, arată interesul Ryanair pentru această piaţă”, mai spune Gaborec-McAvoy.

Compania va anunţa o nouă rută de pe aeroportul din Bucureşti fie în această toamnă, fie pentru programul de vară 2016. În prezent, Ryanair studiază traficul de pasageri de la Bucureşti. “Acum analizăm piaţă, să vedem unde e cerere, luam date de la aeroport şi apoi vom decide ce vom oferi nou”, mai spune reprezentantul Ryanair.

In prezent, cea mai importanta piata din CEE pentru Ryanair este Polonia, cu 7 milioane de pasageri si 4 baze. In plus, Ryanair zboara in Polonia si pe 8 rute interne, ceea ce i-a asigurat locul unu in piata, fiind urmata de Wizz Air si LOT Polish Airlines.

Ryanair a început operarea zborurilor pe ruta Bucureşti-Dublin în aprilie 2014. Una dintre consecintele rapide ale acestei manevre a fost anularea de catre TAROM a zborurilor pe aceeasi ruta.TAROM lansase ruta spre capitala Irlandei în mai 2013, cu trei zboruri săptămânale. La inceputul lunii februarie a.c., compania a anunţat anularea zborurilor pe rutele Bucureşti – Dublin – Bucureşti, Iaşi – Dublin – Iaşi şi Iaşi – Milano (Bergamo) – Iaşi pentru programul de vară. Singura companie care mai efectuează zboruri spre Dublin de la Bucureşti este Blue Air.

In total, anul trecut Ryanair a transportat 86,4 milioane pasageri, iar site-ul companiei a inregistrat in medie 30 milioane vizitatori pe luna. Profitul după taxe al companiei irlandeze ar urma să ajungă la 810 – 830 de milioane de euro în perioada octombrie 2014 – martie 2015, faţă de un câştig de 750 – 770 de milioane de euro estimat anterior.Revizuirea vine după ce noul program dedicat clienţilor a înregistrat rezultate peste aşteptări, iar rezervările pentru lunile de iarnă au crescut semnificativ.

În anul financiar ce se va încheia la 31 martie 2015, Ryanair se aşteaptă să transporte peste 90 de milioane de pasageri, faţă de 89 milioane cât estima anterior cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa. Majorarea vine în urma succesului campaniei de imagine prin care operatorul vrea să arate că este mai apropiat de nevoile clienţilor.

Sa nu uitam ca in acest an Ryanair a comandat nu mai putin de 200 de aeronave Boeing 737, scopul declarat fiind acela de a isi majora cota de piata din Europa. Lucru care are toate sansele sa se intample, pe fondul grevelor din ultimul timp de la Lufthansa si Air France. In plus, CEO-ul companiei, coloratul si controversatul Michael O’Leary, a schimbat pozitionarea: Ryanair este acum “family-friendly”, site-ul companiei a fost relansat, numarul de clicuri necesar pentru a face o rezervare a scazut la jumatate, unele taxe au fost reduse, iar reclamele cu aluzii sexuale au disparut. Cel putin pentru moment compania infiintata in Irlanda in 1985 pare sa tinteasca si alt tip de clienti. Tot din rebrandingul recent face parte si decizia de a colabora cu Amadeus, unul din cele mai mari GDS-uri din lume.  27% din pasagerii Ryanair sunt pasageri de business, iar parteneriatul cu Amadeus are rolul de a majora acest procent.

In acest an Ryanair a sarbatorit 16 ani de la listarea pe bursa din Dublin, iar capitalizarea pe care o are, de 9 miliarde de euro, o face sa fie a doua mare companie publica din Irlanda. Pentru curiosi, pretul unei actiuni Ryanair este de 7-7,5 euro, iar compania opereaza circa 1.600 de zboruri pe zi in 30 de tari.

TARIF MEDIU COMPANII LOW-COST EUROPA

1. Ryanair – 46 Euro

2. Norwegian Airlines – 83 Euro

3. easyJet – 84 Euro

4. AirLingus – 93 Euro

5. Air Berlin – 121 Euro

About Fulvia Meirosu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>